Lindex e-handel i Norge

Idag öppnar Lindex e-handel i Norge vilket ger modeintresserade kvinnor i hela Norge möjligheten att shoppa Lindex mode på nätet. Lindex Shop Online har varit väldigt framgångsrik i Sverige och finns sedan januari 2011 i samtliga 27 EU-länder.

– Vi är glada över att äntligen kunna erbjuda Lindex Shop Online i Norge. Många kunder har kontaktat oss med önskemål om att kunna handla på nätet. Nu kan vi erbjuda mode dygnet runt till hela Norge, säger Hanne Leino, Country Manager Lindex, Norge.

Lindex lanserade sin e-handel 2007 och har sedan starten varit en framgångsrik och kompletterande försäljningskanal till modekedjans övriga butiker. Idag har Lindex e-handel i Sverige, Finland, Norge och samtliga 27 EU-länder. Lindex webbshop har ett fullt sortiment av prisvärt mode för dam, underkläder och barn som ständigt fylls på och omfattar såväl plagg med hög modegrad som basplagg.

– Internet som kanal för handel ökar stadigt, mode är det som många handlar på nätet och vi tror att alltfler kommer att göra det. Vi har idag en populär webbshop och vi är glada över att kunna erbjuda den i Norge för fler modeintresserade kvinnor i ytterligare länder, säger Anders Dahlberg, Operational Marketing Manager Lindex.

Lindex är en av få modekedjor som gör det enkelt för kunderna att handla på nätet genom att förutom ordinarie utlämningsställen kan kunder även hämta och även returnera sin beställning i samtliga 97 butiker i Norge. Under lanseringskampanjen erbjuds alla kunder fraktfritt vid beställning för över 400 Nok.

För ytterligare information kontakta:

Hanne Leino, Country Manager Lindex Norge
Telefon:+ 47 22 47 84 08
Mobil: + 47 93 42 74 37

Nina Haugen, Country Merchandaiser
Telefon: + 47 22 47 84 17
Mobil:+ 47 99 51 43 53

Kaisa Lyckdal, Press Relations Manager
Telefon: +46 31-739 50 60
E-mail kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex en av norra Europas ledande modekedjor med över 430 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tjeckien, Slovakien, Polen, Ryssland och Mellanöstern. 2011 lanserades Lindex shop online i hela EU, på www.lindex.com. Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann.

Choose your language