Lindex blir första svenska modekedjan i Reykjavik

Idag öppnar Lindex, som första svenska modekedja, en butik på Island. Butiken drivs i franchiseform och ligger i köpcentret Smáralind, i Islands huvudstad Reykjavik.

Det är en spännande utveckling av vår franchiseverksamhet att vi nu öppnar i Reykjavik och ger våra kunder på Island möjligheten att handla inspirerande och prisvärt mode. Lindex mode har mottagits mycket bra bland kunderna på våra nya marknader, vilket ger oss mod och möjlighet att fortsätta växa, säger Göran Bille VD på Lindex.

Butiken erbjuder prisvärda modekollektioner inom dam, barn och underkläder. Den nya butiken har en yta på 450 m2 och är inredd enligt Lindex senaste butikskoncept med en modern shoppingmiljö.

Det nya konceptet lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen, bland annat genom natur material och mötet mellan olika strukturer och mönster. På barnavdelningen skapas en uttrycksfull och dynamisk känsla med hjälp av starka färger och mönster.

Intresset har varit stort inför öppningen. Det märks inte minst på Lindex Islands facebooksida som nu följs av drygt 15 procent av landets hushåll.

Responsen har varit fenomenal. Lindex Islands facebooksida gick på kort tid från att vara välbesökt till att bli en av de största i landet. Nu har vi över 16,000 facebookfans, varav 97 procent är kvinnor. Detta innebär att drygt 15 procent av hushållen i Island följer Lindex på Facebook. Jag hoppas få se dem alla idag! säger Albert Magnusson & Lóa Kristjánsdóttir, Lindex franchise-partners på Island.

För ytterligare information kontakta:

Kaisa Lyckdal, Press Relations Manager, Lindex
kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med över 440 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island, Baltikum, Tjeckien, Slovakien, Polen, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Choose your language