Lea Rytz Goldman ny design- och inköpsdirektör på Lindex

Lea Rytz Goldman blir ny design- och inköpsdirektör på Lindex. Lea kommer närmast från RNB där hon de senaste två åren haft rollen som VD för JC, Jeans & Clothes. Lea har en mycket gedigen erfarenhet från modebranschen på internationell nivå.

Lea Rytz Goldman, 47 år, börjar som ny design- och inköpsdirektör den 10 januari 2011. Lea som har en lång erfarenhet av mode och design har tidigare haft flera ledande positioner inom textil- och modebranschen, senast som VD för JC.

– Det ska bli väldigt kul att börja på Lindex. Det har hänt mycket med Lindex de senaste åren och det ska bli spännande att få vara en del av och utveckla det ytterligare. Jag tror att jag, med min kunskap och erfarenhet från modebranschen har en hel del att tillföra. Det är oerhört kul med design, mode och detaljhandel. Nu ser jag fram emot att vara med och stärka Lindex vidare i sin internationella utveckling, säger Lea Rytz Goldman.

Lea har arbetat i textil- och modebranschen sedan början av 80-talet och har en genuin förståelse för branschen. De senaste 5 åren har hon arbetat för RNB. Först som VD på Brothers och Sisters och de senaste 3 åren som VD på JC. Detta i kombination med tidigare uppdrag gör att hon har en mycket bred kompetens.

– Vi är mycket glada över att Lea börjar hos oss på Lindex. Hon, liksom vi, brinner för design och mode. Lea har genom sitt arbete bevisat att hon kan överföra ett kommersiellt tänk kring mode och design vilket passar Lindex perfekt. Med hennes långa erfarenhet kommer hon att tillföra värdefull kompetens och vara med och stärka Lindex position i vår fortsatta resa som ett internationellt modeföretag, säger Göran Bille, VD på Lindex.

För ytterligare information kontakta:

Lea Rytz Goldman, Design- och inköpsdirektör
Tel: 031- 739 50 15 Mobil: 0761-36 46 11