Supermodellen Carmen Kass visar vårens mode på Lindex

Färg, mönster och spännande kombinationer kännetecknar vårens mode från Lindex. Den internationella supermodellen Carmen Kass är Lindex nya modell för vårkollektionen, vilken hämtar inspiration från 1980-talet och tidigt 90-tal.

– Vårens mode på Lindex är en explosion av mönster och färger. Vi ser en mix av härligt starka kulörer eller ljuvligt milda pasteller, mixade och matchade på oväntade sätt, säger Ylva Alkman, design- och inköpschef på Lindex damavdelning.

Carmen Kass är en av världens mest eftertraktade modeller och kommer nu visa vårens mode på Lindex. Supermodellen kommer från Estland och har bland annat jobbat för modehus som Calvin Klein, Donna Karan och Chanel. Carmen har prytt omslaget på modetidningen Vogue i flertalet länder och blev för några år sedan utsedd till ”Model of the Year” av tidningen.

– Vi valde Carmen för hon framhäver våra plagg på ett fantastiskt fint sätt. Som modell är Carmen enastående och har en stark utstrålning. Det är också roligt att Carmen är från Estland eftersom vi har butiker i Baltikum och kommer att expandera mer i Östeuropa framöver, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

För högupplösta bilder, besök Lindex bildarkiv på http://www.lindex.com/se/fashion/modebilder.

För ytterligare information kontakta:

Johan Hallin, Director of Concept and Marketing
Tel: 031-739 50 04, Mobil: 0705-105 887
E-mail: johan.hallin@lindex.com

Anna Lindblad, Presskontakt Lindex
Tel: 031-739 50 60, Mobil: 0706-739 029
E-mail: anna.lindblad@lindex.com

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 400 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum Tjeckien, Slovakien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Företaget blev 2009 utsett till årets modekedja. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.