The In Between Collection – vårens snyggaste underklädes­kampanj från Lindex

Vårens underklädes­kampanj från Lindex andas kvinnlighet och elegans. Det är modefotografen Jimmy Backius som fångat känslan av vårens skönaste under i en avspänd hotellmiljö.

– Vi är marknadsledande inom underkläder i Norden och det vill vi visa genom en stark modekampanj. Kampanjen syns främst i modemagasin, våra butiker och på www.lindex.com eftersom det är naturliga mötesplatser för oss och våra kunder, säger Johan Hallin, ansvarig för koncept och marknadsföring på Lindex.

The In Between Collection består av underkläder med hög kvalitet och utmärkt passform. Underkläderna som är framtagna för att passa till såväl vardag som till fest är en förförisk mix mellan romantik och elegans.

Kollektionen finns i butik från vecka 6. Kampanjen pågår i samtliga Lindex nio försäljningsländer. Ladda ner högupplösta bilder från Lindex hemsida, www.lindex.se under Press – Bildarkiv – Modebilder.

Reklambyrå: We are Group
Mediebyrå: Starcom
Foto: Jimmy Backius
Stylist: Marina Kereklidou

För ytterligare information kontakta:

Sara Carlsson, Informationschef
Telefon: 031-739 50 05, Mobil: 070-881 14 88

Johan Hallin, Marknadschef
Telefon: 031-739 50 04, Mobil: 070-510 58 87

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 360 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tjeckien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.