Premiär för Pink Collection by Emma Wiklund på Lindex

Torsdagen den 1 oktober är det premiär för Lindex kollektion i samarbete med Emma Wiklund. Emma Wiklund debuterar exklusivt som designer för Lindex med sin helt egna kollektion, Pink Collection by Emma Wiklund.

Kollektionen lanseras i modekedjans nära 400 butiker och säljs under hela oktober månad då 10 procent av försäljningspriset går direkt till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

– Det är oerhört spännande att det äntligen är dags för lansering av kollektionen. Att få möjligheten att designa en egen modekollektion där 10 procent av försäljningen går till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj känns väldigt bra. Arbetet med att bekämpa bröstcancer är både viktigt och naturligt för mig. Att få bidra med något som ger pengar till denna viktiga fråga känns därför väldigt bra, säger Emma Wiklund.

Modekollektionen Pink Collection består av 14 produkter – klänningar, blusar och accessoarer. Det är lättburna plagg som passar både till vardag och fest. Materialen är främst bomull och plaggen är i klassiska färgskalor som vintergrått, midnattsblått och gammelrosa.

Lindex är en av huvudsponsorerna i Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och det är sjunde året i rad som företaget stödjer kampanjen. 2008 samlade Lindex alla butiker tillsammans med företagets kunder i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen in 4,6 miljoner kronor som gick direkt till kampen mot bröstcancer. I Sverige samlades den största summan in, 2,5 miljoner.

För mer information kontakta:

Emma Wiklund, Fashion and Consumer advisor
Tel: +46 707 90 55 09

Sofia Brax, Director of HR & Corporate Communications
Tel: +46 31 739 52 09

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 400 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tjeckien, Slovakien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.se.