Premiär för Lindex i Moskva

Idag slår modekedjan Lindex upp dörrarna till sin allra första butik i Moskva, Ryssland. Det blir Lindex femte butik i landet och den ligger i den nybyggda gallerian Golden Babylon i Moskva.

– Det känns väldigt bra att vi nu öppnar vår första butik i Europas största stad, modemetropolen Moskva. Vi har blivit mycket väl mottagna på den ryska marknaden och butiken är Lindex femte i landet. Vår plan är att öppna ytterligare 50 Lindex-butiker i Ryssland de kommande fem åren. Ryssland är en strategisk och spännande marknad med en stark köpkraft. Vi ser därför betydande expansionsmöjligheter, säger Lindex VD Göran Bille.

Den drygt 500 kvadratmeter stora butiken har en glasfasad och är inredd enligt Lindex senaste butikskoncept. Butiken, som är designad och inredd av Lindex egna konceptavdelning, har tagit butikskonceptet ett steg vidare med nya effekter i färg och form. Lindex har jobbat mycket med att förenkla för kunden i butik och nya exponeringslösningar har tagits fram för att lyfta plaggen på ett inspirerande sätt.

– Vi är övertygade om att kunderna i Ryssland uppskattar vår affärsidé med ett inspirerande prisvärt mode. Våra ryska kunder har varit väldigt positiva och gillar vårt koncept. Vår första butik som vi öppnade i Sankt Petersburg hösten-2008 går över all förväntan, säger Göran Bille.

Butiken erbjuder inspirerande, prisvärda modekollektioner för både dam och barn. Dessutom finns ett stort utbud av både lyxiga, vardags och mer trendiga underkläder för dam i butiken.

För högupplösta bilder, gå till www.lindex.se/press.

För ytterligare information kontakta:

Göran Bille, VD Lindex
Tel: 070-344 43 04

Sofia Brax, HR- och informationschef Lindex
Tel: 070-688 86 66

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 400 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tjeckien, Slovakien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex utnämnd till Årets Modekedja 2009. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.