Modekedjan Lindex öppnar i Slovakien

Idag slår modekedjan Lindex upp dörrarna till sin allra första butik i Slovakien. Butiken öppnar i staden Nitra och i slutet av oktober är det dags för Lindex andra butik i landet, i staden Trencin.

– Det känns oerhört spännande att öppna butiker i Slovakien. Vi ser landet som ett naturligt nästa steg i vår expansion då vi bara har positiva erfarenheter från våra andra etableringar i Centraleuropa. Slovakien har fem miljoner invånare med växande modeintresse och köpkraft, säger Göran Bille, VD på Lindex.

Den drygt 400 kvadratmeter stora butiken är inredd enligt Lindex senaste butikskoncept så plaggen framhävs på allra bästa sätt. Butiken erbjuder inspirerande, prisvärda modekollektioner för både dam och barn.

– Vi är övertygade om att kunderna i Slovakien uppskattar vår aff��rsidé med ett inspirerande prisvärt mode. Vår plan är att öppna 10 nya butiker i Centraleuropa före 2010 års slut, säger Göran Bille.

I och med butiken i Slovakien har Lindex nu 384 butiker i 10 länder.

För högupplösta bilder, gå till www.lindex.se/press.

För ytterligare information kontakta:

Göran Bille, VD Lindex
Tel: 031-739 50 02, Mobil: 070-344 43 04

Peter Andersson, Regionchef Centraleuropa

Sofia Brax, Director of Corporate Communications
Tel: 031-739 52 09, Mobil: 070-688 86 66

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 400 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum Tjeckien, Slovakien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Choose your language