Modekedjan Lindex inviger sin 200:e butik i Sverige

Torsdagen den 22 oktober klockan 10 slår Lindex upp dörrarna till sin nya butik i Stockholm på Liljeholmstorget. Butiken, som blir modekedjans 200:e butik i Sverige, är designad och inredd enligt Lindex allra senaste butikskoncept.

– Vi är oerhört stolta över vår nya butik. Vi kan verkligen konstatera att detta är en av landets snyggaste modebutiker. Våra kunder bjuds på en modern, spännande och inspirerande butiksupplevelse. 2009 har varit ett fantastiskt år för Lindex och med denna butik är vi en av Sveriges största modeaktörer, säger Mats Gärdsell, landschef Lindex Sverige.

Butiken, som är designad och inredd av Lindex egna konceptavdelning, har tagit butikskonceptet ett steg vidare med nya effekter i färg och form. Lindex har jobbat mycket med att förenkla för kunden i butik och nya exponeringslösningar har tagits fram för att lyfta plaggen på ett inspirerande sätt.

I butiken finns modekollektioner för både dam och barn. Dessutom finns både lyxiga, bas och trendiga underkläder för dam i butiken samt en kosmetikavdelning.

Butiksfakta:

• Adress: Liljeholmsstranden 16, 117 43 Stockholm
  • Öppettider: Måndag-Fredag 10-20, Lördag-Söndag 10-18
  • Säljyta: Drygt 750 kvadratmeter i två plan
  • Utbud: Modekollektioner för dam, barn och underkläder samt kosmetik.

För ytterligare information kontakta:

Mats Gärdsell, landschef Lindex Sverige Tel: 070-277 74 94

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 400 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum Tjeckien, Slovakien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Choose your language