Förtydligande angående medieuppgifter om Lindex kollektion Affordable Luxury

Lindex modekollektion, Affordable Luxury som lanserades i början av november är gjord i samarbete med designern Ewa Larsson. Kollektionen är tillverkad i storleksspannet 36 till 42 (Small-Large). Affordable Luxury är Lindex första designsamarbete och Lindex har då valt att göra det i en något begränsad omfattning.

Kollektionen finns till exempel bara att köpa i vissa utvalda Lindexbutiker. Lindex valde denna gång att börja i en liten skala för att se hur det tas emot av Lindex kunder. Lindex vill med kollektionen höja modegraden och hittills har intresset för Affordable Luxury varit mycket stort.

Affordable Luxury består av 20 plagg och de flesta är gjorda i storlek 36 till 42. Endast sex stickade plagg är gjorda i storlekarna S och M. Resterande plagg inom kollektionen finns i storlek 36 upp till 42 då storlek 42 motsvarar en Large. Storleksspannet valde Lindex för att det är inom storlek 36-42 som Lindex kunder köper flest plagg. Kollektionen är gjord med en flexibel passform och oversized vidd vilket gör att storlekarna kan passa både till en mindre och en större storlek.

För ytterligare information kontakta:

Sofia Brax, Director of HR & Corporate Communications
Tel: 031-739 52 09, Mobil: 070-688 86 66

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 400 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum Tjeckien, Slovakien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.