Förtydligande angående att Lindex lanserar unik designkollektion i samarbete med Ewa Larsson

Onsdagen den 16 september gick modekedjan Lindex ut med ett pressmeddelande där företaget meddelade att de i början av november lanserar en kollektion skapad av designern Ewa Larsson. Lindex vill förtydliga att det är designern Ewa Larsson som företaget samarbetat med. Lindex har inte något samarbete med Acne.

Lindex har valt Ewa Larsson utifrån hennes erfarenhet som en mycket skicklig och erfaren designer. Ewa har tidigare arbetat med uppdrags- och arbetsgivare som H&M, Plain Sud, Tara Jarmon, Joop och Acne.

För ytterligare information kontakta:

Sofia Brax, Director of HR & Corporate Communications
Tel: 031-739 52 09, Mobil: 070-688 86 66

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 400 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum Tjeckien, Slovakien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.