The In Between Collection – Sofistikerat och feminint från Lindex

Nu presenterar Lindex sin nya underklädes­kollektion – The In Between Collection. Hög kvalitet, sköna material, bra passform, ett brett utbud och prisvärt mode har bidragit till att Lindex är den modekoncern som säljer flest damunderkläder i Norden.

The In Between Collection består av kvinnliga och eleganta underkläder, med hög kvalitet och bekväm passform. De nya underkläderna är framtagna för att passa till såväl vardag som fest.

Kollektionen går i romantisk spets men även modeller i harmoniska färger och sobert svart präglar kollektionen. Den spetsiga svarta bodyn, är tillbaka, ”The Perfect Party Body”, likaså en underklänning, ”The Shaping Slip” som formar kroppen.

Andra nyheter är ”The Serious Business Bra”, en bh som kan bäras under lite striktare kläder samt en trosa med hög midja, ”The Sharp Dressing Hipster”.

The In Between Collection kommer att finnas i butik från vecka 34. Därefter kommer Lindex att presentera nyheter ur kollektionen under hela hösten.

– Den nya underklädes­kollektionen är framtagen för att passa höstens trender, som både är spännande och romantiska. Underkläderna är snygga och sofistikerade, säger Emma Wiklund, Fashion and Consumer Advisor på Lindex.

– Det är roligt att kunna matcha underkläder med den övriga klädseln och göra underkläderna till en del av sin look. En svart, snygg body som skymtar fram under exempelvis en kavaj kan vara otroligt snyggt, avslutar Emma Wiklund.

För högupplösta bilder, gå till www.lindex.se/press.

För ytterligare information kontakta:

Sara Carlsson, Informationschef Lindex Telefon: 031 – 739 50 05
Mobil: 070 – 881 14 88

Emma Wiklund, Fashion and Consumer Advisor Lindex
Mobil: 070 – 790 55 09

Heléne Airijoki, Presskontakt Micael Bindefeld AB Telefon: 08 – 545 685 73
Mobil: 070 – 714 67 00

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 350 butiker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Tjeckien och Ryssland är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com

Choose your language