Stickat gör revolt på Lindex

Stickat är nyckelordet på modekedjan Lindex i höst och för att visa kunden vad som gäller startar Lindex nu ”the knitting revolution”.

– Stickat i alla former står i fokus i höstens mode. Variationsrikedomen i de stickade plaggen är enorm, vi ser allt från den enkla finstickade bascardiganen till grovstickade stora härliga plagg. Inspirationen till höstens stickatmode på Lindex kommer från 70-talets bohemromantik som möter den nya grungen i en skön mix. Det ska vara volym i plaggen och olika sticksätt och strukturer är viktigt, säger Emma Wiklund, Fashion and Consumer Advisor på Lindex.

Det är den svenska supermodellen Caroline Winberg som visar höstens stickatmode från Lindex. Kampanjen är fotograferad i New York av fotografen Jimmy Backius.

För att skapa ytterligare känsla i butik har formgivaren Per Söderberg, formgett en tillfällig shop-in-shop i 10 utvalda Lindexbutiker. Det blir ett nytt sätt att exponera stickat och ger en spännande upplevelse i butik. Den inspirerande formgivningen finns att se i följande svenska butiker; på Gallerian och Sergels torg i Stockholm, på Södergatan i Malmö och på Nordstan och Kungsgatan i Göteborg.

– The knitting revolution är ett koncept för vår höstkampanj, där stickat gör revolt och verkligen tar plats både i butik och i all vår marknadsföring. Ingen ska kunna missa att det är stickat som gäller till hösten och det vill vi visa på ett nytt, spännande sätt, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

Kampanjen syns från och med 17 september på TV3, TV4 och Kanal 5, på utomhustavlor, på Lindex hemsida, och i Lindex butiker. Kampanjen går i samtliga länder, Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tjeckien och Ryssland. För högupplösta bilder, besök Lindex bildarkiv på www.lindex.com/se/press.

För ytterligare information kontakta:

Sara Carlsson, Informationschef Mobil: 070-881 14 88
Emma Wiklund, Fashion and Consumer Advisor Mobil: 070-790 55 09
Johan Hallin, Marknadschef Mobil: 070-510 58 87

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 350 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tjeckien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.se.

Choose your language