Lindex väcker våren i ny reklamfilm

Söndagen den 16 mars startade Lindex stora vårkampanj med offensiv TV- och Internetreklam. Denna gång visas Lindex mode av toppmodellen Louise Pedersen som väcker våren till liv.

– Under 2008 fortsätter vi med Fashion Report konceptet där Lindex mode är i fokus. Vi vill tydligt visa kunden att det är på Lindex som våren kommer först och det gör vi genom att satsa stort på TV och Internet, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

I kampanjen som är fotograferad av Jimmy Backius syns den danska supermodellen Louise Pedersen i Lindex mode.

Med kampanjen utökar Lindex sin marknadsföring på Internet både genom banners i onlinemedia och på satsningar på den egna hemsidan. För att ge kunden stylingtips och känsla för vårens trender har Lindex skapat en lookbook på hemsidan. Där kan kunden inspireras vidare och se modeoutfits stylat av Robert Rydberg.

– Vi vill förenkla för kunden och visa hur plaggen kan mixas och matchas på ett inspirerande sätt. Lookbooken ska göra det roligare att både shoppa på vår webbshop och ge inspiration till butiksköpet, säger Johan Hallin.

Kampanjen syns från och med 16 mars på TV4 och Kanal 5, som banners i onlinemedia, i Lindex magasin Fashion Report som går som bilaga till de största dagstidningarna, på Lindex hemsida, och i Lindex butiker. Kampanjen går i samtliga länder, Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Tjeckien.

Reklambyrå: We are Group
Mediebyrå: Starcom
Foto: Jimmy Backius
Stylist: Robert Rydberg

För ytterligare information kontakta:

Johan Hallin, Marknadschef Telefon: 031-739 50 04 Mobil: 0705-10 58 87
Sara Carlsson, Informationschef Telefon: 031-739 50 05 Mobil: 0708-81 14 88

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 350 butiker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Tjeckien är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.se.