Lindex skänker 2,5 miljoner till Rosa Bandet

Under den rosa månaden oktober har Lindex och dess kunder i Sverige varit med och samlat in 2,5 miljoner som går till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

I år uppmanade Lindex sina modeintresserade kunder att designa ett t-shirttryck. De fem vinnande bidragen såldes i butik under oktober månad och 20 procent av försäljningspriset donerades till Rosa Bandet-kampanjen. Lindex har även sålt rosa band, skänkt 1 krona per såld bh under hela oktober och 10 kronor under Rosa lördag 25 oktober.

– Det är sjätte året i rad som vi är delaktiga i Rosa Bandet och det är extra kul att våra kunder är så engagerade och visar en sådan vilja att vara med och stödja kampen mot bröstcancer. Vi är väldigt glada att vi tillsammans kan bidra med så mycket pengar till bröstcancerforskningen, säger Sara Carlsson, informationschef på Lindex.

Lindex är en av huvudsponsorerna för Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Samtliga Lindexbutiker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen har under oktober månad varit engagerade i insamlingen och samlade totalt in 4,6 miljoner kronor. I Sverige samlades den största summan in, 2,5 miljoner kronor.

– Vi vill rikta ett stort tack till Lindex och deras kunder för bidraget till årets Rosa Bandet-kampanj, säger Ursula Tengelin, Cancerfondens generalsekreterare. Genom ert engagemang hjälper ni till att öka medvetenheten om bröstcancer och stödja fortsatt forskning.

De insamlade pengarna går till Rosa Bandet-kampanjens verksamhet som arbetar för att sprida information och kunskap om bröstcancer samt att samla in pengar till fortsatt forskning. Dessutom går en del av pengarna till Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO, som arbetar med stöd till drabbade och deras anhöriga.

För ytterligare information kontakta:

Sara Carlsson, Informationschef
Telefon: 031-739 50 05 Mobil: 070-881 14 88

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dammode, damunderkläder, barnkläder och kosmetik. Med cirka 360 butiker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Tjeckien, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.se.

Choose your language