Lindex anordnar designtävling mot bröstcancer

Idag, den 14 maj, lanserar modekedjan Lindex en designtävling där företaget bjuder in till att designa ett t-shirttryck.

Som en del av Lindex engagemang med Rosa Bandet, Cancerfondens kampanj till förmån för bröstcancerforskning, låter företaget i år kunderna sätta sitt avtryck. I Sverige, Norge och Finland får alla som känner sig manade chansen att låta fantasin och kreativiteten flöda fritt och designa ett tryck till en mode t-shirt.

De vinnande bidragen från respektive land får sina illustrationer upptryckta och under den rosa månaden oktober finns t-shirtarna till försäljning i Lindex butiker.

– Detta är en angelägen fråga för oss och som en av Rosa Bandet-kampanjens huvudsponsorer ville vi ta ytterligare ett nytt grepp för att bidra till denna viktiga insamling. Att binda samman engagemang och design är ett naturligt steg för oss och att dessutom låta våra kunder få vara med och medverka känns väldigt bra, säger Sara Carlsson, informationschef på Lindex.

Designtävlingen pågår från den 14 maj till den 30 juni på www.lindex.se, www.lindex.no och www.lindex.fi.

För ytterligare information kontakta:

Sara Carlsson, Informationschef

Om Rosa Bandet och Cancerfonden

Rosa Bandet är Cancerfondens kampanj till förmån för bröstcancerforskningen. Det är en rikstäckande insamlingsaktivitet där Sverige färgas rosa med hjälp av företag, organisationer, handlare och privatpersoner under hela oktober. Målet med Rosa Bandet är att öka medvetenheten om bröstcancer och samla in pengar till forskningen. Cancerfonden är en ideell organisation med tre viktiga uppgifter: att stödja och samordna cancerforskning, att informera om cancer och att ge stöd för utveckling av nya metoder i vården av cancersjuka. Under 2007 delade Cancerfonden ut 334 miljoner kronor till svensk cancerforskning.

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 350 butiker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Tjeckien är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.