Logotype Gå til shop online

Narciso Rodriguez designer Pink Collection for Lindex

Motekjeden Lindex lanserer en eksklusiv kolleksjon til høsten, i samarbeid med den amerikanske designeren Narciso Rodriguez. Salget av kolleksjonen begynner 1. oktober i samtlige Lindexbutikker i Norge, Sverige og Finland, samt i utvalgte butikker i Lindex’ andre salgsland. Den eksklusive kolleksjonen Pink Collection with Narciso Rodriguez selges til inntekt for kampen mot brystkreft, og 10 prosent av salgsinntektene går uavkortet til Kreftforeningens brystkreftforskning.

Vakre, skreddersydde og feminine kjoler har gjort den New York-baserte designeren, Narciso Rodriguez, kjent. Han har vunnet prestisjefulle designerpriser, og er svært populær blant flere kvinnelige stjerner.

– Vi valgte Narciso Rodriguez som designer for Pink Collection, fordi vi tror at våre kunder vil sette pris på hans stil, feminine plagg og unike evner. I oktober kan moteinteresserte kunder kjøpe en prisgunstig og eksklusiv designerkolleksjon og samtidig støtte brystkreftforskning, forteller Göran Bille, administrerende direktør i Lindexkonsernet.

Det er første gang Lindex gjør et samarbeid med en internasjonal designer. Pink Collection med Narciso Rodriguex blir også startpunkt for Lindex’ økte innsats i kampen mot brystkreft.

– Jeg syns Pink Collection er et kjempebra initiativ, og jeg håper at mange kvinner vil like det jeg gjør for Lindex og selv bidra til innsamlingen for brystkreftforskning, sier Narciso Rodriguez.

Rodriguez, som tre ganger har vunnet den prestisjefylle prisen, Council of Fashion Designers of American Fashion Awards (CFDA Fashion Awards) er favorittdesigneren til USA’s førstedame, Michelle Obama, Sarah Jessica Parker, Rachel Weisz, Jessica Alba og Claire Danes.

Fakta om Narciso Rodriguez:

• Født i New Jersey, av kubansk-amerikanske foreldre og er utdannet ved den prestisjetunge Parson’s School of Design i New York.
  • På 80- og 90-tallet jobbet Rodriguez for store merker som Donna Karan og Calvin Klein.
  • Som designsjef hos Cerruti fikk Narciso internasjonal anerkjennelse da han designet bryllupskjolen til sin venninne Carolyn Bessette, da hun giftet seg med John Kennedy Jr.
  • Han er den første amerikanske designeren som har vunnet den prestisjetunge prisen CFDA Fashion Awards to år på rad, i 2002 og 2003, i kategorien Womenswear Designer of the Year.

Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising.
Tlf: 22 47 84 17/ Mob: 99 51 43 53