«I Lindex arbeider vi for å styrke og inspirere kvinner, og når vi går sammen er vi sterkere. Vi har designet en kolleksjon for alle anledninger i hverdagen og for et godt formål, med plagg som kan kombineres på mange ulike måter. Vi håper at alle kan finne nye favoritter til sin garderobe, og kolleksjonen uttrykker det vi i Lindex tror på - at vi er sterkere sammen”, sier Pia Ekholm, Design- og innkjøpssjef på Lindex.

Kolleksjonen består av 19 plagg i fine kvaliteter med et feminint uttrykk – myke og varme strikkeplagg, bluser, skjørt, kjoler i vakre mønstre og tilbehør. Plaggene passer perfekt i høstgarderoben og er enkle å kombinere på ulike måter. Lindex har også designet et unikt armbånd og et handlenett der alt overskuddet doneres til Rosa sløyfe.

Siden 2003 har Lindex dedikert oktober måned til å støtte kampen mot brystkreft og bidra til brystkreftforskning. Engasjementet forener Lindex-kunder og ansatte som viser et stort engasjement og stolthet hvert år. Lindex har sammen med sine kunder på alle markeder bidratt med 13,9 millioner EUR til brystkreftforskning så langt.

Kolleksjonen vil finnes i utvalgte Lindex-butikker og på lindex.com fra 27. september.

Hanne Wergeland
Press Contact, Lindex Norge