Lindex Pink Collection 2017

I år vil Lindex støtte kampen mot brystkreft med en eksklusiv loungewear-kolleksjon i utsøkt kvalitet, og 10% av omsetningen går til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon og kreftforskning.

«Vi ønsket å skape vakre plagg for en flott sak. Denne loungewear-kolleksjonen er fremstilt med et fokus på harmoni og velvære. Den byr på elegante og minimalistiske silhuetter og delikate detaljer, i en nydelig fargeskala fra lys rosa til vinrødt», sier designsjef i Lindex, Annika Hedin.

Pink Collection er en kapselkolleksjon med 18 plagg i utsøkt kvalitet. Den byr på homewear-plagg som den friske hvite silkeskjorten, et mykt sett i lysegrå kasjmir og en morgenkåpe i antikkrosa fløyel. Undertøyet kommer i ulike rosa toner og sort, og er laget med elegante blonder. Kolleksjonen inkluderer også en myk protese-bh.

Årets rosa armbånd, Pink Bracelet, består av en gullenke pyntet med en vakker rosa sten. Hele overskuddet fra salget av armbåndet vil bli gitt til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon.

«Lindex er en stolt hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen gjennom ulike aktiviteter. Dette er noe som engasjerer oss. De fleste av våre kunder og medarbeidere er kvinner, derfor er det å øke bevistheten og støtte kampen mot brystkreft en hjertesak for oss», sier markedssjef i Lindex Norge, Nina Haugen.

Kampen mot brystkreft er en viktig del av Lindex sitt samfunnsengasjement, og gjennom årene har innsamlingen på nærmere 30 millioner kroner bidratt til både å støtte kreftforskning og til å øke bevisstheten rundt denne sykdommen.

I år vil Lindex i tillegg til Pink Collection også gi 1 krone per solgte bh i oktober til Rosa Sløyfe. De symbolske Rosa Sløyfe-produktene vil også være å finne i alle butikker.

Lindex Pink Collection slippes i butikk og på lindex.com i uke 40.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom.

Fotograf: Eric Josjö
Modell: Sabina Karlsson