Rosa armbånd av Matthew Williamson for Lindex

Lindex gjentar sin egen suksess med å la høstens store designsamarbeid med Matthew Williamson også inneholde et Rosa Armbånd der hele overskuddet går til kampen mot brystkreft.

Armbåndet kan bæres av alle kvinner i alle aldre og vil være å finne i samtlige Lindex butikker og på lindex.com fra og med den 4. oktober.

For 11. år på rad engasjerer Lindex seg i kampen mot brystkreft og motekonsernet er igjen en av de stolte hovedpartnerene til Rosa sløyfe-aksjonen. Lindex og deres engasjerte kunder har gjennom disse  årene bidratt til finansiering av brystkreftforskning og økt bevisstheten rundt sykdommen. Antallet brystkreftdiagnoser øker, men samtidig er det flere kvinner som overlever – det viser at forskning nytter. Kreftforeningen og Brystkreftforeningen, som står bak Rosa sløyfe-aksjonen i Norge, har som mål at enda flere skal overleve kreft. Det kan bli en virkelighet gjennom mer forskning og bedre behandling, samt at flere kvinner blir kjent med symptomene på brystkreft slik at sykdommen oppdages så tidlig som mulig og man kan starte behandlingen.

”Kampen mot brystkreft er en svært viktig sak og jeg er virkelig stolt over å støtte Lindex i deres fantastiske kampanje og få mulighet til å bidra med min del for den gode saken”, sier Matthew Williamson.

Årets Rosa  Armbånd er et feminint, twistet armbånd med en liten charm i låsen og det har en lys rosa farge som lett kan matches til den unike designkolleksjonen som Lindex har gjort i samarbeid med Matthew Williamson. Kolleksjonen består av plagg og accessoirer for den motebevisste kvinnen samt noen plagg for den lille fashionistaen. Kolleksjonen slippes den 4. oktober i utvalgte Lindex butikker  i kjedens 16  land samt på lindex.com, det Rosa Armbåndet vil være å finne i alle Lindex sine 470 butikker og 16 land.

Armbåndet koster 100 kr og hele overskuddet går til kampen mot brystkreft.

Les mer om Matthew Williamson for Lindex

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet!
Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier

Hanne Leino
Country Manager Lindex Norge
E-mail: hanne.leino@lindex.com

Nina Haugen
Manager, Marketing & Merchandiser Norge
Telefon:  22 47 84 17
E-mail: nina.haugen@lindex.com

Pink Bracelet
Pink Bracelet box
Pink Bracelet with box

Lindex og By Malina skaper den ultimate feriegarderoben sammen

Lindex og det svenske motevaremerket By Malina samarbeider for å lage en feriegarderobe med 26 plagg med alt du trenger til ferien. By Malinas sterke formspråk med lyse farger og vakre trykk har blitt integrert inn i Lindex' verden. Kolleksjonen blir lansert på nett og i utvalgte butikker i alle markeder fra og med 9. mai 2019.
april 30, 2019