Lindex mener at livet trenger litt mer støtte

Med vårens undertøyskampanje ’Your invisible support’ tar Lindex det neste steget i moteselskapets vellykkede utvikling. Varemerket tar også ytterligere steg for å bli enda mer inkluderende i sortimentet sitt.

Lindex lanserer nå sin nye undertøyskampanje Your invisible support. Fra tenåringsår til kloke år. Gjennom å forelske seg for første gang til nattklubbene som aldri stenger. Fra å være gravid til de endeløse nettene med en baby. Fra forandringer i livet til å finne seg selv igjen. Fra å avrunde arbeidslivet for godt til å hjelpe barnebarnet sitt med å finne sin første BH. Lindex er her for kvinnen gjennom hele livet.

Målet vårt var å lage en film som man lett kan identifisere seg med. Som en hyllest til kvinners liv og alt det innebærer. Det flotte ved å være kvinne i både oppturer og nedturer. Vi ønsker å vise hvordan Lindex støtter kvinner gjennom hele livet og hvordan våre fantastiske produkter alltid er der for dem som en usynlig støtte i ulike situasjoner. Det var åpenbart for oss at vi skulle bruke ordet «støtte». Vi har eksistert siden 1954, og alt vi gjør, gjør vi for kvinnen. Jeg er veldig stolt over resultatet som våre fantastiske kreatører har skapt sammen med produksjonsselskapet new-land og regissøren Olivia Kastebring. Det er et nytt visuelt uttrykk som forteller historien på en fin måte, sier Linda Olsson, Director of Global Marketing i Lindex.

Kvinnen har alltid vært i fokus for Lindex, som startet som et undertøysselskap i 1954. Med sin arv og unike kompetanse er Lindex markedsleder innen undertøy i Norden og tilbyr et bredt spekter av tidløse favoritter og inspirerende nyheter som er designet med tanke på komfort, kvalitet, funksjon og innovasjon. Lindex tar også ytterligere steg for å bli enda mer inkluderende i sortimentet sitt.

Det å skape undertøy med en fantastisk passform krever en solid erfaring og forståelse av kvinnens kropp. Vi i Lindex er stolte av vår unike undertøyskompetanse. For oss handler undertøy om funksjon og komfort. Det er utrolig viktig at plaggene vi bruker nærmest kroppen er myke, komfortable og gir riktig støtte. Vi fokuserer sterkt på forståelsen av kvinners behov og ønsker at alle kvinner skal kunne finne riktig BH hos oss. Vi utførte en omfattende BH-spørreundersøkelse* som viste at 93 prosent av kvinner i Norden finner BH-størrelsen sin på Lindex, men for oss er ikke det nok. Derfor implementerer vi nå et program for kvinner som ikke klarer å finne riktig størrelse eller passform hos oss i dag. Dette er en del av utviklingen vår fremover der vi evaluerer nye modeller og innovasjoner, sier Elin Herngren, Design and Buying Manager Lingerie hos Lindex.

Lindex’ nye undertøyskampanje lanseres denne uken.  Se kampanjefilmen her.

*Spørreundersøkelsen ble gjennomført i 2021 ved hjelp av deltakere på nett. Lindex brukte et representativt utvalg av kvinner i alderen 18–65 år fra Sverige, Norge og Finland. 3600 intervjuer totalt.

Nina Haugen
Customer Experience Manager Norge