Lindex-konsernet samlet inn et rekordbeløp på 17.3 millioner kroner til kreftforskning

Sammen med sine kunder donerer Lindex rekordbeløp til kreftforskning. Donasjonen på alle Lindex’ salgsmarkeder utgjorde i år 17.3 millioner kroner, hvorav 3,9 millioner kroner er samlet inn i Norge og donert til Rosa sløyfe-aksjonen.

"Vi er så stolte og glade for at vi sammen med kundene våre kan bidra med et rekordbeløp på 17.3  millioner kroner til viktig kreftforskning. Alt dette er takket være den fantastiske innsatsen til våre ansatte og kunder. Vi håper at kampanjebudskapet «Support your sisters» har formidlet hvor viktig det er å undersøke brystene sine regelmessig", sier Sanna Lindgren, Director of Culture & Communications.

Lindex har solgt årets Rosa sløyfe designet av byTimo i sine butikker og på lindex.com, hvor alt salg doneres til Rosa sløyfe. I løpet av oktober ble også ti prosent av alt BH-salg donert til kreftforskning.

I Norge står Brystkreftforeningen og Kreftforeningen bak Rosa sløyfe-aksjonen, og i år har Lindex sammen med sine kunder samlet inn 3.9 millioner kroner til aksjonen.

"Vi er utrolig takknemlige for alle som har støttet Rosa sløyfe-aksjonen, og for at Lindex har bidratt til å formidle budskapet om tidlig oppdagelse. At Lindex sammen med sine kunder har samlet inn 3.9 millioner kroner til årets aksjon er helt fantastisk. Pengene som er samlet inn vil hjelpe mange brystkreftpasienter i fremtiden", sier aksjonsleder Marit Sophie Egge.

Lindex har siden oppstarten i 2003 bidratt med 177 millioner kroner til kreftforskning både i Norge og andre salgsmarkeder gjennom lokale organisasjoner.

Nina Haugen
Sales and Marketing Manager