Lindex og WaterAid forbedrer folks liv med et samarbeidsprosjekt

For ett år siden lanserte Lindex et samarbeidsprosjekt med WaterAid for å øke tilgangen til rent vann og bedre sanitærforhold i Mirpur i Dhaka i Bangladesh. Med innlegging av rent drikkevann og ordentlige toaletter i samfunn og på skoler har prosjektet allerede forbedret livene til mange mennesker, spesielt kvinner og jenter.

«Vi er svært stolte av samarbeidet vårt med WaterAid, og det føles bra å allerede se den positive innvirkningen det har på livene til mange av menneskene i området. Vi gleder oss til å fortsette prosjektet som styrker både kvinner og jenter», sier Anna-Karin Dahlberg, Corporate Sustainability Manager hos Lindex.

I løpet av prosjektets første år har det blitt montert anlegg for rent drikkevann og toaletter, og beboere og studenter i området har fått opplæring og informasjon om hygiene. Prosjektet tar sikte på å styrke kvinner og jenter og er en del av Lindex’ dedikerte bærekraftige arbeid for kvinner og vann. Kvinner er de som er mest berørt av mangel på tilgang til rent vann og gode sanitærforhold, siden det ofte begrenser muligheten til å få en utdanning og evnen til å oppfylle potensialet sitt. Prosjektet fokuserer på Mirpur, et område i Dhaka der mange tekstilarbeidere som produserer klær for Lindex, bor.

I tillegg til samarbeidsprosjektet har Lindex fremhevet WaterAids viktige arbeid med å styrke kvinner over hele verden på kvinnedagen. Lindex donerte 1 316 620 NOK av omsetningen 8. mars til WaterAid og deres arbeid med å øke tilgangen til rent vann og bedre sanitærforhold i verdens fattigste samfunn.

Les mer om samarbeidet til Lindex og WaterAid her.

Nina Haugen
Customer Experience Manager Norge