Lindex lanserer en ny bærekraftig babykolleksjon

Lindex relanserer babysortimentet med en ny kolleksjon laget av bærekraftige materialer. Babyklærne er laget av økologisk bomull eller resirkulerte materialer, og produktene i økologisk bomull er alltid GOTS-sertifiserte. Plaggene består av stoffer av høy kvalitet, er utformet for bruk i hverdagen og er laget for å vare over tid.

«Sortimentet gjenspeiler våre viktigste kjennetegn: klærne er myke og bærekraftige og har kule trykk. Alle plaggene våre er laget av stoffer av høy kvalitet, og med smarte løsninger som utvidet størrelse hvor du får to størrelser i samme plagg. Babyen kan beholde plagget etter hvert som den vokser. Det er dette vi kaller klær laget for langvarige eventyr», sier Katarina Falk, innkjøper av barneklær.

Med relanseringen presenterer Lindex to nye babykonsepter: Soft Nature og The Colour pops med plagg som passer sammen. Soft nature er en kolleksjon med et behagelig skandinavisk uttrykk med håndtegnede trykk i duse farger. Trykkene er ofte inspirert av naturen og skogen, og eventyrtrykkene består av mange ulike dyr. The colour pops er en fargerik kolleksjon med et morsomt og sprøtt uttrykk, og klærne har et lekent tema og tøffe fargerike trykk.

Kolleksjonene i de ulike konseptene er enklere å kombinere og inneholder alt en baby trenger. Lindex bruker alltid økologisk bomull eller resirkulerte materialer i babykolleksjonen, og produktene av økologisk bomull er alltid GOTS-sertifiserte.

I tillegg til de to nye konseptene vil sortimentet være tilgjengelig i nye størrelser. Babykolleksjonen er tilgjengelig fra størrelse 44 til 86 i alle butikker som har barneavdeling, og i størrelse 44 til 104 på nett på lindex.com.

Det nye sortimentet vil være tilgjengelig i butikk og på nett fra uke 6 i 2019.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson