Lindex blir med i klimainitiativ

Lindex har sluttet seg til STICA – Swedish Textile Initiative for Climate Action. STICA er et initiativ der merkevarer går sammen for å redusere klimapåvirkningen av detaljhandeln.

«På Lindex vil vi ikke være en tilskuer i en av de største miljøkrisene i vår tid. Næringslivet er ikke bare avhengig av planetens ressurser – vi bruker også mye av dem og produserer en betydelig mengde klimagassutslipp som bidrar til den globale oppvarmingen. Å inngå i STICA er en av måtene Lindex vil ta ansvar for klimaet, og vi er veldig optimistiske om hva vi kan oppnå sammen med andre aktører i bransjen, sier Anna-Karin Dahlberg, Corporate Sustainability Manager på Lindex.

Innenfor STICA vil merkene samarbeide for å sette vitenskapsbaserte mål og planer for drivhusgassreduksjoner som er i tråd med å begrense global oppvarming til 1,5 grader og rapportere regelmessig om fremdriften. Initiativet skaper en plattform for nye samarbeid og utvikling av nye løsninger og innovasjoner som trengs for å redusere virkningen av detaljhandeln betydelig.