Susanne Ehnbåge er utnevnt som administrerende direktør i Lindex

Susanne Ehnbåge, økonom, født 1979, er utnevnt til administrerende direktør i Lindex. Hun starter i denne stillingen senest i august 2018. Susanne Ehnbåge vil rapportere til Lauri Veijalainen, Lindex styreformann og Stockmanns konsernsjef, og hun vil også være medlem av Stockmann ledergruppe.

Susanne Ehnbåge jobber for tiden som konsernsjef for NetOnNet Group, en skandinavisk hjemmeelektronikk forhandler. Hun har jobbet i NetOnNet-konsernet siden 2003, hvor hun har hatt en rekke lederstillinger, sist som konsernsjef siden 2016.

«Jeg er overbevist om at vi har funnet en dyktig leder med svært sterk kunnskap rundt detaljhandel, e-handel, og å snu resultat som er det vi trenger for å svare på de raske endringene i motebransjen. Susanne Ehnbåge er veldig energisk og resultatdrevet. Hun har erfaring i en bransje som har endret seg raskt og blir kontinuerlig utfordret av nye e-handelsaktører og digitalisering«, sier administrerende direktør i Stockman Lauri Veijalainen.

«Jeg gleder meg til å starte hos Lindex, en av Europas ledende motekjeder. Jeg ser frem til å samarbeide med Lindex-teamet og styrke denne verdensklasse merkevaren enda lenger i en detaljhandel som er stadig under utvikling«, sier Susanne Ehnbåge.

Elisabeth Peregi, som er midlertidig administrerende direktør i Lindex, vil fortsette i denne stillingen til Susanne Ehnbåge starter i sin stilling senest i august 2018.

«Jeg vil takke Elisabeth for den sterke innsatsen hun har gjort ved å ta ledelsen i Lindex i en utfordrende situasjon og igangsette en rask og effektiv start på lønnsomhetsforbedringsprogrammet. Elisabeth har vært en sentral aktør i Lindex-teamet i årevis, og jeg er glad for at hun er forpliktet til å fortsette videre på Lindex«, sier Lauri Veijalainen.

Mer informasjon:
Lauri Veijalainen, Stockmanns administrerende direktør og Lindex styreformann, tel. +358 9 121 5062

Choose your language