Lindex utgir rapport om bærekraftig drift for 2017

I dag blir rapporten om bærekraftig drift for Lindex for 2017 utgitt. Moteselskapet har oppnådd fremskritt innenfor flere områder som et resultat av dedikert bærekraftig arbeid med partnerskap, innovasjon og åpenhet i sentrum.

«Jeg er veldig stolt av den fremgangen vi har oppnådd innen bærekraftig drift, som har skjedd takket være det dedikerte arbeidet til Lindex-ansatte og partnerne våre. Vi vil fortsette vår innsats for en bærekraftig drift og innføre endringene som trengs for fremtiden vår», sier Elisabeth Peregi, midlertidig CEO i Lindex.

I rapporten om bærekraftig drift oppsummerer Lindex 2017 og fokuserer på den fremgangen som er oppnådd samt selskapets utfordringer og muligheter. Hele rapporten er tilgjengelig å lese her. I rapporten beskriver Lindex sine initiativer og resultater fra 2017 med høydepunkter som:

Nye sirkulære måter å jobbe på
Våren 2017 lanserte Lindex Re:Design, en kolleksjon av gjenbrukte produkter laget av Better Denim-plagg fra tidligere sesonger. Under utviklingen av kolleksjonen utforsket Lindex nye sirkulære måter å jobbe på, med mindre bruk av ressurser for å forlenge plaggenes levetid.

En ny, innovativ denimprosess
Lindex lanserte nye Even Better Denim-plagg høsten 2017. Disse var mer bærekraftige enn noensinne takket være mer bærekraftige materialer, vaskeprosesser, bleking og klipping. Plaggene ble laget med ny, innovativ teknologi som bare krever to liter vann i vaskeprosessen.

Tiltak for å oppnå likestilling i forsyningskjeden
I løpet av året lanserte Lindex WE Women by Lindex, et prosjekt der moteselskapet innfører tiltak for å oppnå likestilling i forsyningskjeden og arbeide for å skape mer likeverdige og inkluderende arbeidsplasser.

Redusere forbruket av bæreposer
I juni 2017 lanserte Lindex initiativet One Bag Habit i Sverige sammen med kolleger i bransjen for å redusere forbruket av bæreposer og øke bevisstheten om bæreposers negative innvirkning på miljøet. Siden lanseringen har Lindex sett en betydelig endring og bare ca. 30 prosent av Lindex-kundene har valgt å kjøpe en bærepose.

For mer informasjon:
Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising