Lindex tester nytt konsept på Island

Lindex åpner nå dørene til sin første klikk & hent-butikk. Med dette tar Lindex sin Omni kanal-strategi til et nytt nivå og tilbyr en handleopplevelse utenom det vanlige.

Lanseringen foregår i samarbeid med den islandske markedsføringspartneren, LDX 19, som i dag driver de sju Lindex-butikkene på Island. Konseptbutikken er den første av sitt slag for Lindex og ligger sentralt i Reykjavik. Lokalene har frem til nå solgt Lindex-undertøy, men har nå blitt pusset opp og blir Lindex’ første klikk & hent-butikk.
«Vi ønsker med glede kundene våre velkommen til en ny type Lindex-butikk. Her får kunden servicen og atmosfæren som er typisk for mindre butikker, samtidig som hun får tilgang til et bredt utvalg og fleksibiliteten som er typisk for en større butikk. Her får hun en ekte omni kanal-opplevelse» sier Albert Thor Magnusson, CEO for LDX 19.
Butikken har et utvalg av kvinneklær, barneklær og undertøy, samt at hele sortimentet er tilgjengelig via store berøringsskjermer som henger på veggen. Takket være klikk & hent-tjenesten kan kundene bestille klær og velge hjemlevering eller å hente varene i butikken. Hvis bestillingen blir gjort i nettbutikken eller i butikken før kl. 15 på en ukedag, kan plaggene hentes i den nye konseptbutikken kl. 17 samme dag.
– LDX 19 er, som Lindex, svært opptatt av kundeopplevelsen. Begge ønsker å tilby inspirerende og enkel shopping i alle kanaler, og her får kunden virkelig en sømløs handleopplevelse. LDX 19 er en strålende samarbeidspartner med en enorm drivkraft, så det er spennende å gjøre dette sammen med dem, sier Johan Isacson, direktør for Lindex Franchise.
Lindex’ første butikk på Island åpnet i 2011. I dag finnes det sju butikker, og to til skal åpnes i løpet av 2018. Konseptbutikken åpnet i Reykjavik 1. mars 2018.

For mer informasjon:
Albert Thor Magnusson, CEO LDX 19, telefon +354 691 3101
Johan Isacson, direktør for Lindex Franchise, telefon +46 31 739 50 30

880A9051.jpg

Lindex og By Malina skaper den ultimate feriegarderoben sammen

Lindex og det svenske motevaremerket By Malina samarbeider for å lage en feriegarderobe med 26 plagg med alt du trenger til ferien. By Malinas sterke formspråk med lyse farger og vakre trykk har blitt integrert inn i Lindex' verden. Kolleksjonen blir lansert på nett og i utvalgte butikker i alle markeder fra og med 9. mai 2019.
april 30, 2019