Lindex skaper kunstmote med unge kunstnere

I et unikt samarbeid med åtte unge kunstnere presenterer Lindex «Art meets Fashion» – en inspirerende og uttrykksfull motekolleksjon hvor to ulike former for kunst møtes.

Kolleksjonen er basert på moderne kunst laget av åtte unge kunstnere på vegne av Lindex. Med sine individuelle uttrykk og verktøy har hver kunstner skapt et originalt kunstverk basert på temaet hyllest til kvinner. Med inspirasjon fra de unike kunstverkene har designteamet til Lindex tolket kunsten og fått et nytt interessant utgangspunkt i designprosessen.

«Disse kunstnerne har en sterk kreativ kraft og en fantastisk evne til å skildre og hylle kvinner i en moderne stil. De har interessante perspektiver og referanser til vårt valgte tema som de har fremstilt på forskjellige måter. Felles for alle åtte kunstverkene er at de er visuelt sterke, uttrykksfulle og inneholder mye farge, akkurat som kolleksjonen vår», sier Pia Ekholm, Design & Buying Manager for kvinneklær hos Lindex.

Kvinner er viktige for Lindex, som ønsker å bidra til å styrke og inspirere kvinner på ulike måter og hjelpe dem til å ta plass og uttrykke seg selv. Gjennom «Art meets Fashion» ønsker Lindex å lage lett anvendelige klær til kvinner som vil hevde seg selv og personligheten sin gjennom uttrykksfull mote.

Kunsten som Lindex har kjøpt, skal selges på en eksklusiv vernissasje på Lindex Showroom i Stockholm. Pengene blir donert til HERproject, et samarbeidsbasert initiativ som jobber for å styrke kvinner med lav inntekt  som jobber i globale forsyningskjeder.

Den unike kolleksjonen «Art meets Fashion» blir tilgjengelig på lindex.com 8. mars 2018.