Lindex skaper kunstmote for å hylle kvinner

Inspirert av unike kunstverk lanserer Lindex nå «Art meets Fashion», en morsom, inspirerende og uttrykksfull motekolleksjon laget av kvinner, for kvinner og alle som hyller kvinner.

«Det du har på deg, er en stor del av hvem du er og hvordan du ønsker å uttrykke deg selv. Mote kan gi deg både glede og selvtillit. Det er viktig for Lindex å bidra til det og skape både anvendelig og uttrykksfull mote for kundene våre. Med inspirasjon fra kunstverkene har denne kolleksjonen noe virkelig spesielt ved seg», sier Pia Ekholm, Design & Buying Manager for kvinneklær hos Lindex.

Kolleksjonen er basert på moderne kunst skapt av åtte unge kunstnere på vegne av Lindex. Med sine individuelle uttrykk og verktøy har hver kunstner skapt et originalt kunstverk basert på temaet hyllest til kvinner. Med inspirasjon fra de unike kunstverkene har designteamet til Lindex tolket kunsten og fått et nytt interessant utgangspunkt i designprosessen.

«Art meets Fashion» er en kolleksjon av klær, tilbehør og badetøy.   Alle produktene i kolleksjonen har en klar forbindelse til det originale kunstverket, enten i utseendet, i budskapet eller begge deler. Gjennom «Art meets Fashion» ønsker Lindex å lage lett anvendelige klær til kvinner som vil hevde seg selv og personligheten sin gjennom uttrykksfull mote.

Kunsten som Lindex har kjøpt, har blitt solgt til en eksklusiv vernissasje. Pengene blir donert til HERproject, et samarbeidsbasert initiativ som jobber for å styrke kvinner med lav inntekt som jobber i globale forsyningskjeder.

Den unike kolleksjonen «Art meets Fashion» er tilgjengelig på lindex.com 8. mars 2018.