Lindex og kundene sammen i kampen mot brystkreft

For 15. året på rad allierer Lindex seg igjen med kundene sine i oktober for å støtte kampen mot brystkreft. Lindex vil samle inn penger til kreftforskning og øke bevisstheten om brystkreft med flere produkter utformet for kampanjen.

«Mange av våre kunder og medarbeidere er kvinner, derfor er kampen mot brystkreft viktig for oss. Brystkreft er en sykdom som berører mange av oss. Som et stort moteselskap har vi sammen med våre kunder muligheten til å bidra gjennom ulike aktiviteter i butikk og online», sier Country Manager i Norge, Camilla Pedersen

Lindex har vært en stolt partner av Rosa sløyfe kampanjen siden 2003, en kampanje som berører Lindex-ansatte og kunder. Med mye engasjement og stolthet har Lindex økt bevisstheten om brystkreft og sammen med sine kunder i Norge bidratt med over 25 millioner kroner til kreftforskning så langt. Totalt har Lindex konsernet til nå bidratt med 126 millioner kroner.

«Noe vi har gjort i mange år, er å støtte kampen mot brystkreft, siden kvinnen er alt for oss hos Lindex, og mange er berørte. Vi ønsker å gjøre det vi kan for å bidra til denne saken, og vi er heldige som har ansatte og kunder som viser et utrolig engasjement til å hjelpe», sier Susanne Ehnbåge, konsernsjef i Lindex.

Lindex har i år designet et spesielt armbånd og en handleveske hvor alle inntektene blir donert til kreftforskning. I tillegg donerer Lindex ti prosent av salgsprisen til et utvalg av accessoirers til saken. Det vil også være salg av rosa sløyfer og andre lokale aktiviteter flere steder i landet i oktober måned.

Kampanjen blir lansert i alle Lindex-butikker og på nett 1.oktober.

For mer informasjon kontakt:

Nina Haugen
Customer Experience Manager