Lindex inkluderer kundens velvære i sitt bærekraftarbeidet

Lindex lanserer Sustainable Woman og inkluderer kundens velvære i bærekraftmålene sine. Moteselskapet, som har 98 prosent kvinnelige kunder, og som er en stor aktør i en bransje som påvirker kvinner, tar nå det neste skrittet for å bidra til velvære og et bærekraftig hverdagsliv.

«Kvinnen er alt for oss i Lindex. Som en stor aktør innen motebransjen kan vi påvirke kvinners hverdagsliv gjennom vår mote, kommunikasjon og handlinger som bedrift. Vi ønsker å være ansvaret vårt bevisst og gjøre det vi kan for å være en positiv kraft i våre kunders liv. Vi tar nå bærekraftarbeidet vårt et skritt videre og inkluderer kundens velvære i bærekraftmålene våre», sier Elisabeth Peregi, midlertidig CEO i Lindex.

Kvinnen har alltid vært i fokus hos Lindex. Moteselskapet har i lang tid jobbet med ulike måter å forbedre og gjøre hverdagslivene til kvinner enklere på. Her har dialogen med kunden vært viktig. Ett eksempel på dette er når Lindex integrerte plusstørrelsene i motekonseptene sine for å sørge for at alle kvinner føler seg inkludert. Endringen ble gjort etter forespørsler fra Lindex-kunder og har blitt satt stor pris på.

Med Sustainable Woman hever Lindex nivået og starter nå arbeidet med å definere målene om kundenes velvære. Lindex vil involvere kundene sine i prosessen gjennom intervjuer og åpen dialog.

Som en del av lanseringen av Sustainable Woman gir Lindex ut en film som beskriver stresset og presset som påvirker mange kvinner i dag, og som fokuserer på hvor viktig det er med et bærekraftig hverdagsliv.

Se filmen og les mer om Sustainable Woman her.

For mer informasjon:
Nina Haugen, Manager, Marketing & Merchandising