Lindex donerer 1,1 millioner kroner til HERhealth

For andre året på rad markerte Lindex den internasjonale kvinnedagen ved å donere 1,1 millioner kroner fra salget 8. mars til HERhealth – et initiativ for økt kunnskap om helse og tilgang til helsetjenester for kvinnelige tekstilarbeidere.

«Det føles veldig godt å markere den internasjonale kvinnedagen på denne måten. I Lindex jobber vi hver dag for å styrke kvinner i hele verden på forskjellige måter og HERhealth er et fantastisk initiativ som utgjør en stor forskjell for mange kvinner», sier Anna-Karin Dahlberg, Corporate Sustainability Manager i Lindex.

HERhealth er et opplæringsprogram som administreres av BSR (Business for Social Responsibility) som gir helseopplæring til kvinnelige tekstilarbeidere. Lindex har samarbeidet med HERhealth siden 2012 ved nesten 20 Lindex-leverandørers fabrikker. Ved hjelp av årets donasjon vil Lindex opprette enda flere HERhealth-prosjekter i flere fabrikker.

Siden oppstarten har Lindex hjulpet rundt 22 000 kvinnelige tekstilarbeidere i Bangladesh, Kambodsja, Kina, India, Myanmar og Pakistan, men vi har sannsynligvis nådd enda flere da disse kvinnene deler kunnskapen sin videre med familie, venner og naboer.

Finn ut mer om Lindex sitt samarbeid med HERhealth her.

Bilde: © BSR

For mer informasjon: