Lindex ønsker ny Bærekraftsjef velkommen

Anna-Karin Dahlberg har blitt tildelt rollen som vår nye sjef for bærekraft, og vil lede bærekraftarbeidet videre på alle områder i vår virksomhet.

”Det føles fantastisk og jeg er stolt over hvordan Lindex har klart å integrere bærekraft i hele virksomheten. Vi har kommet langt, og jeg ser frem imot å fortsette og utvikle vårt bærekraftsarbeid videre”, sier Anne-Karin Dahlberg.

Etter mer enn 15 år i Lindex i Sverige, og i utlandet har Anna-Karin en lang og betydlig erfaring med Lindex og selskapets bærekraftige arbeid. De siste tre årene har hun vært ansvarlig for bærekraftsarbeidet i Lindex sin forsyningskjede.  Anna-Karin skal fortsette det suksessrike arbeidet til tidligere bærekraftsjef Sara Winroth som har valgt å gå videre til nye utfordringer.

Lindex er forpliktet til å jobbe med bærekraft på alle områder av virksomheten, inkludert et livssyklusperspektiv fra design til når et plagg ikke lenger brukes. Idag er men enn halvarten av Lindex plagg laget av mer bærekraftige materialer, og målet er å nå 80 % innen 2020.

”Vi har kommet langt med vårt bærekraftsarbeid på Lindex, men vi har også mange utfordringer foran oss. Bærekraft er alles ansvar, og vi må ta vårt, sammen med våre partnere, leverandører og kunder. På den måten kan vi få en positiv og bærekraftig utvikling i samfunnet,” sier Anna Karin.

Les mer om vårt bærekraftige arbeid her.

För mer information, kontakta;

Eva Jonasson