Lindex Lookbook SS17

Uttrykksfulle farger og en spennende blanding av mønstre. Lindex’ lookbook for våren  2017 viser asiatisk og afrikansk innflytelse i møte med en romantisk, skandinavisk friskhet. Med sterke farger som varme gultoner, blått, burgunder og oransje, har Lindex skapt den mest ettertraktede kolleksjonen noensinne.

“Vi ser et helt nytt uttrykk i Lindex’ vårkolleksjon 2017, der inspirasjonen er hentet fra ulike deler av verden. Vi har gjort en moderne tolkning av afrikanske mønstre, detaljer og farger, og har skapt en vårkolleksjon som er ny og interessant og som gir mange muligheter for personlige stylingvalg» sier designsjef i Lindex, Annika Hedin.

Nøkkelplagg som vil bygge vårens garderobe inkluderer en oppdatert versjon av den skarpe skjorten, med nye detaljer med knyting, sløyfer og brede mansjetter, kimonoen med spennende mønstre og nye fargekombinasjoner, i tillegg til de vide buksene med innfelte striper i sidene.

Silhuetten for våren er lett oversized, men fortsatt feminin, med en markert midje eller bare skuldre. Vi ser også sporty inspirasjon i detaljer som strammesnorer, glidelåser og striper og tilbehør som caps og den nye midjevesken.

Photographer – Peter Gehrke
Stylist – Jessica Pousette/Lindex Studio