Lindex løfter frem kvinnelige tekstilarbeidere på den internasjonale kvinnedagen

På den internasjonale kvinnedagen setter Lindex fokus på kvinnelige tekstilarbeidere og HERhealth; et initativ som gir kvinnelige tekstilarbeidere opplæring innen helse. Lindex gir 10% av omsetningen sin fra 8. mars til HERhealth.

”Kvinner er sentrale for virksomheten vår i Lindex. Hovedandelen av våre kunder, ansatte og tekstilarbeiderne som lager klærne våre, er kvinner. Vi vil støtte den internasjonale kvinnedagen sammen våre kunder og ansatte, og løfte kvinnene som lager klærne våre”, sier Sara Winroth, bærekraftssjef i Lindex.

Lindex har jobbet med HERhealth siden 2012 for å forbedre forholdene for kvinnelige tekstilarbeidere. HERhealth er et initiativ som ledes av Business for Social Responsibilty (BSR). Gjennom initiativet får kvinnelige tekstilarbeidere opplæring innen helse, for å øke deres kjennskap og tilgang til helsefremmende tjenester. Siden Lindex startet arbeidet med HERhealth, har de nådd ut med helseopplæring til bortimot 13 000 kvinner i Bangladesh, India og Pakistan.

“For oss i Lindex er HERhealth et initativ som treffer rett i hjertet. Vi har engasjert oss i flere år, og for å nå enda flere kvinner donerer vi 10% av omsetningen på den internasjonale kvinnedagen til HERhealth” sier Sara Winroth, bærekraftssjef i Lindex.

Innsamlingen vil gå til HERhealth-prosjekter i Bangladesh, Kina, India og Myanmar. Lær mer om samarbeidet som Lindex har med HERhealth her.

Foto © BSR

HER_72dpi.jpg
HER_300dpi.jpg

Lindex og By Malina skaper den ultimate feriegarderoben sammen

Lindex og det svenske motevaremerket By Malina samarbeider for å lage en feriegarderobe med 26 plagg med alt du trenger til ferien. By Malinas sterke formspråk med lyse farger og vakre trykk har blitt integrert inn i Lindex' verden. Kolleksjonen blir lansert på nett og i utvalgte butikker i alle markeder fra og med 9. mai 2019.
april 30, 2019