Lindex donerer 1,1 million kroner fra omsetningen på den internasjonale kvinnedagen til HERhealth

På den internasjonale kvinnedagen satte Lindex fokus på kvinnelige tekstilarbeidere og HERhealth; et initativ som gir kvinnelige tekstilarbeidere opplæring innen helse.  Totalt gir Lindex-konsernet 1,1 million kroner av omsetningen fra den internasjonale kvinnedagen til HERhealth.

”Jeg er stolt over vårt engasjement i HERhealth og hvordan vi gjennom denne donasjonen vil kunne nå enda flere kvinner med opplæring innen helse. Kvinner er sentrale for vår virksomhet og vi kommer til å fortsette å støtte initiativer som jobber med å styrke kvinner rundt om i verden”, sier administrerende direktør i Lindex, Hanne Leino.

HERhealth er et initativ som ledes av Business for Social Responsibilty (BSR) og gir kvinnelige tekstilarbeidere opplæring innen helse. Beløpet Lindex-konsernet i helhet donerer, vil gå til HERhealth-prosjekter i Bangladesh og Myanmar, som vil gi opplæring til omtrent 15 000 kvinner. I snitt deler hver kvinnelige tekstilarbeider den kunnskapen hun får fra HERhealth med fire andre kvinner. Med Lindex’ donasjon fra kvinnedagen, beregner moteforetaket derfor at de vil kunne nå rundt 60 000 kvinner med kunnskap innen helse. Les mer om samarbeidet Lindex har med HERhealth her.

Photo © BSR

Nina Haugen