Elisabeth Peregi har utnämnts till Lindex tf. verkställande direktör

Ingvar Larsson, Lindex verkställande direktör, har valt att sluta på Lindex. Elisabeth Peregi, som för närvarande är landschef för Lindex Sverige, har med omedelbar verkan utnämnts till tf. verkställande direktör för Lindex.

Jag ser fram emot detta uppdrag och är glad för förtroendet att leda Lindex fortsatta utveckling. Vi har stora och spännande initativ framför oss som ska ta bolaget in i framtiden, säger Elisabeth Peregi.

Elisabeth Peregi, har innehaft flera chefspositioner på Lindex. Hon har jobbat som Lindex ekonomidirektör under åren 2010–2013 och innan det som chef för franchise-affärsverksamheten samt som landschef för Norge.

Elisabeth rapporterar till Stockmanns verkställande direktör Lauri Veijalainen, som tar över som Lindex styrelseordförande. Lindex tidigare styrelseordförande Per Sjödell fortsätter som medlem i Stockmanns styrelse.

Ingvar Larsson lämnar sin position nu men finns tillgänglig för Lindex under uppsägningstiden.

Jag vill tacka Ingvar för hans utmärkta insats i att leda bolaget och stärka Lindex position som en av Europas ledande modekedjor. Jag är övertygad om att Lindex fortsättningsvis är i goda händer hos Elisabeth, som har en lång erfarenhet av flertalet försäljningspositioner i Lindex, en stark finansiell bakgrund och brinner för att utveckla bolaget vidare, säger Stockmanns verkställande direktör Lauri Veijalainen.

Närmare information:
Lauri Veijalainen, verkställande direktör, tel. +358 9 121 5062