Sterkt resultat for Lindex

Det går bra for Lindex og det merkes ikke minst når moteforetaket i dag presenterer sitt beste resultat for andre kvartal, og den beste omsetningen hittil for både første halvår og andre kvartal.

Lindex’ omsetning økte det første halvåret med 3,8 prosent i sammenlignbare butikker. En sterk sommerkolleksjon og fremgangsrik sommerkampanje ga fin omsetningsvekst, og i andre kvartal økte Lindex sin omsetning med 4,3 prosent i sammenlignbare butikker.

”Vårt sterke resultat og den gode omsetningsutviklingen er et hyggelig signal om at kundene setter pris på Lindex’ inspirerende og prisgunstige mote. Det er veldig gøy å se at det gir resultater når vi satser for å tydeliggjøre våre motekonsepter og kolleksjoner, og styrker varemerket Lindex”, sier konsernsjef Ingvar Larsson.

Det var damesortimentet som stod for den største salgsveksten og Lindex tok markedsandeler i alle de nordiske landene. Moteforetaket viser en sterk margin, med vekst i andel solgte varer til full pris, samt en fortsatt god kostnadskontroll.

”Hos oss er kunden alltid i fokus og skal føle seg velkommen, inspirert og stolt av sine kjøp. Vi utvikler stadig tilbudet vårt og står nå foran en begivenhetsrik høst, med lansering av flere nye og spennende initiativer som vi håper at våre kunder vil sette pris på”, sier Ingvar Larsson.

Dersom du vil vite mer om den begivenhetsrike høsten hos Lindex, ta kontakt med:

Miriam Tjernström
Press Relations Manager, Lindex