Lindex stopper salget av dusjsåpen Glitter Frozen

Vi har oppdaget at et produkt vi selger, dusjsåpen ”Glitter Frozen”, inneholder det kjemiske stoffet propylparaben.

Propylbaraben har siden 2015 vært forbudt i Lindex-produkter som retter seg mot barn. Vi har frivillig valgt å fase ut propylparaben ettersom det er en usikkerhet og en debatt knyttet til mistanker om at stoffet kan ha en hormonforstyrrende effekt. Denne usikkerheten har gjort at Lindex frivillig har forbudt all bruk av propylparaben og butylparaben i kosmetikkprodukter som retter seg mot barn. Vi har gjort dette som en forholdsregel.

Vi har strenge regler knyttet til dette, men dessverre har dette produktet passert våre kontroller. Vi beklager dette og vil derfor stoppe salget av produktet. Dette gjelder kun dusjsåpen Frozen med artikkelnummer 7370399.

Propylparaben vurderes å være trygt å bruke i kosmetiske produkter ifølge Mattilsynet. For mer informasjon fra Mattilsynet om parabener, les her.

Kunder som fremdeles kjenner seg usikre, kan returnere produktet og få pengene tilbake.

Ved spørsmål kan du ta kontakt med vår kundeservice på e-post: customerservice-no@lindex.com eller telefon: 800 45 332.