Lindex S/S 2016 lookbook

Vårkolleksjonen fra Lindex viser rene fargekombinasjoner, variasjoner i blått, bærekraftig denim og et friskt blikk på 70-tallstrenden.

«Våren handler om å skape en feminin og fremdeles ren look. Genseren danner det rolige grunnlaget som du kan style med statementplagg. Vi elsker å flørte med 70-tallsmaterialene og silhuettene og hente inspirasjon fra ikoner som Françoise Hardy, Lauren Hutton og Brigit Bardot – sterke kvinner som fanger essensen av dagens trender» sier Camilla Schmidt, konseptdesigner i Lindex.

Nøkkelelementer i vårkolleksjonen inkluderer bukser og skjørt med vidde, den ultimate feminine blusen, sett og genseren. Bærekraftig denim er også en viktig ingrediens, som vil få et større fokus utover våren.

CD: Duncan Woods, Wednesday Agency
Photographer: Alexander Dahl