Nytt innredningskonsept i Lindex’ premiereklare Londonbutikk

27. mars åpnet Lindex butikk på Westfield i Stratford City, og presenterte da sitt aller seneste innredningskonsept. Det nye designet på innredningen vil gjenspeile Lindex’ skandinaviske røtter, og vil gi kundene en tydelig opplevelse av merkevaren.

«Vi har forvandlet lokalet for våre internasjonale kunder, og vi er meget fornøyde med det nye konseptet. Interiøret fremhever virkelig butikksortimentet og gir kundene den beste shoppingopplevelsen», sier Henrik Rosenlund, Store Concept Manager i Lindex.

Innredningen er spesialdesignet for butikken og er i sterke farger, ulike hvite toner og med hint av sort og tre for å tilføre en skandinavisk følelse. I tillegg er det røde innslag og detaljer gjennom hele butikken som reflekterer Lindex’ logo og varemerke. Det at innredningen er enkel og i bærekraftig design og kvalitet er andre detaljer som gjenspeiler varemerke Lindex’ filosofi.

«Vi har sett frem til å avsløre det nye innredningsdesignet i London, og til gradvis å implementere elementer av dette i våre butikker internasjonalt», sier Henrik Rosenlund.

Lokalet har en takhøyde som måler syv meter, noe som gir de besøkende et superb og internasjonalt førsteinntrykk og en varm velkomst inn i butikken. Butikken har mange flere inspirerende designfunksjoner enn det forrige konseptet. Den har også en avansert løsning for betalingssystemet, noe som gjør det enkelt og smidig å hente varer som er bestilt fra lindex.com, i tillegg til å levere plagg til gjenvinning.

Lindex ble utnevnt til «Fashion Chain of the Year» i 2013 og har tidligere vunnet priser for vellykket utvikling av innredningsdesign.

Miriam, Tjernström, Press Relations Manager
E-mail: miriam.tjernstrom@lindex.com