Lindex takker sine kunder for bidragene til WaterAid

I dag kan Lindex kunngjøre at, takket være våre kunder, har vi samlet inn totalt 1 624 470 kr til WaterAid gjennom vårkampanjen #superrolemodel.

«Jeg er stolt av det viktige samarbeidet Lindex har med WaterAid. Jeg er også takknemlig for at vi, med stor hjelp fra kundene våre, kan bidra til det viktige arbeidet WaterAid gjør for å bedre tilgangen på rent vann i noen av verdens fattigste samfunn», sier Ingvar Larsson, CEO i Lindex.

Kampanjen #superrolemodel ble frontet av supermodellene og forbildene Christy Turlington Burns, Liya Kebede og Toni Garrn. Ved siden av at disse kvinnene er høyt profilerte modeller, viser de også meget tydelig at de bryr seg om verden rundt seg, blant annet ved at de har engasjert seg i organisasjonene Every Mother Counts, Liya Kebede Foundation og Plan International – Because I am a Girl. Som et ledd i kampanjen støtter Lindex disse veldedighetsorganisasjonene ved å donere alt overskuddet fra salget av et begrenset opplag av t-skjorten #superrolemodel.

Videre har Lindex også støttet WaterAid gjennom «rund opp»-aktiviteter i butikk, og ved å donere 10 % av all omsetningen fra ulike shoppingeventer. I tillegg oppfordret vi våre kunder til å nominere sine egne #superrolemodels på Instagram, og for hvert bidrag ga Lindex 10 kr til WaterAid.

En ansvarsfull vannhåndtering er meget viktig for Lindex. Det å støtte WaterAids løfte om å sikre rent vann og bedre sanitærforhold i verdens dårligst stilte samfunn, er en naturlig forlengelse av Lindex’ samfunnsengasjement.

Fakta om Water Aid

WaterAid er en uavhengig internasjonal organisasjon som jobber for å forandre liv, ved å bedre tilgangen på rent vann i verdens fattigste land. Siden 2014 har Lindex vært en samarbeidspartner til WaterAid som opererer i 26 land over hele verden. Dette er en del av Lindex’ langsiktige, bærekraftige forpliktelser, og det skyldes i stor grad at tekstilproduksjonen forbruker store mengder vann, som er en forutsetning for denne industrien, men den viktigste årsaken er at tilgang på rent vann er avgjørende for menneskers liv.

Les mer om vårt bærekraftige arbeid her.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Linda Skogsberg
Sustainability Communications Coordinator, Lindex