Lindex lanserer sitt eget skjønnhetsmerke

Vi er stolte over å kunne presentere nyheten om at Lindex utvider varemerket sitt i april, ved å lansere sitt eget skjønnhetsmerke – Lindex Beauty. For å tilby en komplett look, vil vi tilby denne kolleksjonen som består av vakre kosmetikk- og kroppspleieprodukter med en god pris!

«Lindex Beauty er en naturlig forlengelse av det sortimentet Lindex tilbyr moteinteresserte kvinner. Kunden vår bryr seg om hvordan hun tar seg ut, og det er ikke komplett uten at også ansiktet og kroppen er med. Den perfekte sminken utgjør den siste finpussen av ethvert antrekk, morgen som kveld. Jeg er virkelig stolt over det brede fargeutvalget, så vel som den gode kvaliteten disse produktene har», sier Inger Lundqvist, design- og innkjøpssjef for Lindex’ sminkeavdeling.

Sminkesortimentet vil inneholde mascara, eyeliner, eyeshadow, foundation, powder, concealer, blusher, nailpolish, lipstick og lipgloss.

Kroppspleiesortimentet er et miljøvennlig valg, som er Svanemerket. Svanemerket vektlegger et helhetlig miljøperspektiv som omfatter kjemikalier, vann, energi og avfall. Kolleksjonen inkluderer body wash, body lotion, sugar scrub, body butter, hand wash og hand cream, og alle disse er bærekraftige produkter.

For å få et heldekkende konsept, vil Lindex Beauty også inkludere et variert sortiment av sminkekoster laget av syntetiske hår, samt pinsetter, sminkefjernere og bomullspads.

Produksjonen av hele Lindex Beauty følger EU-restriksjoner, og produktene er allergivennlige og ikke testet på dyr.

Lindex Beauty lanseres i Lindexbutikker og online på lindex.com 15. april.
Se komplett sortiment og last ned produktbilder her.

Hanne Wergeland
Press Contact, Lindex Norge