Lindex lanserer nye produkter for å støtte kampen mot brystkreft

For trettende året på rad skal Lindex, i samarbeid med sine kunder, samle inn penger for å bidra i kampen mot brystkreft. I år vil Lindex også selge duftlys og lipgloss i tillegg til Rosa sløyfe-produkter. Alt overskuddet vil gå direkte til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon og kampen mot brystkreft.

«Vi ser virkelig frem til årets Rosa måned og lanseringen av to nye produkter som vil bidra direkte til kampen mot brystkreft. Duftlyset og lipglossen er perfekte gaver å kjøpe til venninner, eller til seg selv. Vi håper de vil bli en stor suksess og at vi vil slå vår tidligere innsamlingsrekord til brystkreftforskning. Denne saken har en spesielt viktig betydning for oss, ettersom så mange av våre ansatte og kunder er kvinner», sier Malin Lindgren, sjef for design og innkjøp i Lindex.

Lipglossen og duftlyset vil selges fra 1. oktober. Duftlyset koster 100 kr og lipglossen selges for 49,50. Disse produktene vil kunne kjøpes i alle Lindex-butikker i Norge og på lindex.com.

Kick-off for rosa måned vil være en shoppingweekend i alle Lindex-butikker og på lindex.com 2.-4. oktober, der 10 % av omsetningen vil gå til Rosa sløyfe og brystkreftforskning. I Norge vil Lindex også ha «Rund opp»-innsamling i kassen og i tillegg donerer vi 1 kr for hver nye følger på vår offisielle Facebookside, Lindex Norge.

«Brystkreft er en sykdom som berører oss alle. Mange av våre kunder og medarbeidere er kvinner, derfor er kampen mot brystkreft viktig for oss. Som et stort moteforetak har vi sammen med våre kunder muligheten til å bidra gjennom ulike aktiviteter i butikk og online», sier landsjef i Norge, Hanne Leino.

For mer informasjon om Lindex’ innsats i kampen mot brystkreft, kan du besøke http://about.lindex.com/no/kampen-mot-brystkreft/

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom

Nina Haugen