Lindex er en av verdens ledende forbrukere av økologisk bomull

Lindex er en av de største forbrukerne av sertifisert økologisk bomull i verden, i følge Textile Exchange sin siste Organic Cotton Market Report 2014. Med en økning på 31 % av bærekraftige materialer i 2014, fortsetter Lindex å jobbe mot målet om at all bomull skal komme fra bærekraftige kilder innen 2020.

Vi er naturligvis meget stolte over det vi har oppnådd, og vi har en tydelig strategi for å nå 2020-målet vårt om at kun bærekraftig bomull skal benyttes i våre plagg, sier Anna-Karin Dahlberg, Production Support Manager i Lindex.

I 2014 solgte Lindex 16,3 millioner plagg i bærekraftige materialer, noe som utgjorde 22 % av det totale sortimentet og økologisk bomull var en stor andel av dette. 2,4 % av den økologiske bomullen var også GOTS-sertifisert, et tall som vil øke i 2015. For å forbedre den konvensjonelt dyrkede bomullen, er Lindex også medlem i Better Cotton Inititative.