Lindex takker kundene for millioninnsamling til brystkreftsaken.

I samarbeid med sine kunder i alle land har Lindex samlet inn over 11 millioner kroner i år. I Norge ble det samlet inn hele 3,6 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen

”Jeg er stolt og takknemlig for at vi, sammen med våre kunder, kan bidra til den viktige kampen mot brystkreft. Dette er det 12. året at vi er en av de stolte hovedsponsorene, og i år har vi hatt flere aktiviteter enn noensinne. Det varmer at det finnes et slikt engasjement blant medarbeidere og kunder», sier Ingvar Larsson, konsernsjef i Lindex.

Gjennom en rekke ulike aktiviteter har Lindex løftet kampen mot brystkreft, fremfor alt gjennom det populære designsamarbeidet med moteikonet Jean Paul Gaultier, der 10 % av omsetningen gikk til innsamlingen. Et spesialdesignet armbånd der hele overskuddet gikk til årets aksjon inngikk også i designsamarbeidet. Salget av den årlige Rosa sløyfen med flere rosa produkter og muligheten for å runde opp sluttsummen i kassen bidro også stort til årets innsamling. I Norge ble det samlet inn  3,6 millioner kroner  til brystkreftforskningen og årets Rosa sløyfe-aksjon.

Jeg vil rette en stor takk til alle våre kunder. Det er veldig fint å se at kundene våre er så engasjerte og viser en så stor vilje til å være med og støtte kampen mot brystkreft og Rosa sløyfe-aksjonen. Vi er glade for at vi sammen kan bidra med så mye penger til brystkreftforskningen, sier Hanne Leino, administrerende direktør i Lindex Norge.

Lindex har vært en av hovedpartnerene til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2003, og engasjementet gjennom disse årene har bidratt til finansiering av brystkreftforskning og økt bevisstheten om sykdommen. Hittil har Lindex Norge i samarbeid med sine kunder bidratt med over 20 millioner kroner til kampen mot brystkreft og Rosa sløyfe-aksjonen.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom

Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier