Lindex samarbeider med Lovisa Burfitt i ny mammakolleksjon

Lindex lanserer i vår en ny kolleksjon for kommende mødre. Salgsstart for den nye kolleksjonen er i begynnelsen av mars. MOM-kolleksjonen lanseres på lindex.com som ”online exclusive”.

Til vårens lansering har Lindex også samarbeidet med Lovisa Burfitt, som har gjort illustrasjoner til tre av toppene som inngår i mammakolleksjonen. Lovisa Burfitt er en av Skandinavias mest fremgangsrike illustratører. Hennes illustrasjoner er verdenskjente, takket være hennes samarbeid med store design- og motehus verden over.

Det ble et slags Paris-tema. Jeg liker godt å tegne arkitekturen derfra – Paris har noe magisk over seg, svarer Lovisa Burfitt på spørsmål om hvor hun har hentet inspirasjonen til illustrasjonene for Lindex MOM-kolleksjonen.

Vårens mammakolleksjon inneholder jeans og andre typer bukser for henne, samt skjørt, topper og bluser, i både vevde- og trikotmaterialer. Alt i en godt sammensatt fargeskala, som gir mange muligheter for ulike kombinasjoner. De gjennomtenkte materialvalgene er gjort med fokus på at plaggene skal være behagelige å gå med for en kommende mor. Detaljer som for eksempel trikot over bukselinningen, samt ulike typer regulerbare løsninger som kan følge en voksende mammamage er selvsagte for plaggene i kolleksjonen.

”Vår tanke bak denne kolleksjonen er å kunne tilby gravide kvinner et godt utvalg av underdeler, mest bukser og jeans, men også noen skjørt. Vi legger til topper og iblant også en kjole som passer den aktuelle sesongen. Gjennom å mikse og matche plaggene vil dette være en velfungerende garderobe som kan følge henne gjennom hele svangerskapet”, sier Katrin Pellmé, produktsjef for MOM-kolleksjonen i Lindex.

Den første delen av vårens kolleksjon, som består av et tjuetalls plagg lanseres uke 10, og flere vår- og sommernyheter leveres i begynnelsen av april og mai.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier