Lindex Extended – nytt motekonsept i Lindex

Moderne og stilig er ord som godt beskriver det nye motekonseptet Lindex Extended, et utvidet og fremtidsrettet tilskudd til Lindex’ øvrige kolleksjoner.

Vi er litt dristigere, litt mer motebevisste, men mest av alt ønsker vi å supplere med plagg man bare må ha. Plaggene som er helt rett akkurat nå, sier Nina Starck, designsjef i Lindex.

Extended er et urbant tilskudd til Lindex’ øvrige kolleksjoner og kjennetegnes av en enkelhet og en skarp, moteriktig look. Plaggene er inspirert av streetwear fra de europeiske motemetropolene.

«Vi ønsker å tilby kundene våre tydelige moteplagg, som hun kan føle seg trendy i. Vi ser at kvinner i dag henter mye inspirasjon fra streetstylebilder, noe jeg tenker skyldes at stylingen på disse bildene gjenspeiler de ekte trendene. Det er nettopp dette vi ønsker å oppnå med Lindex Extended,” sier Nina Starck.

Den moteriktige looken i Lindex Extended handler om at motetrender, med utsøkte materialer og deltajer, skal skreddersys for å passe virkelig kvinner. Denne stilen bærer en positiv energi og man vil både se og føle seg vel.

Den første Extended-kolleksjonen består av 10 plagg i et nøytralt fargebilde i sort, grått og kremhvitt. Viktige detaljer er det dype snittet i ryggen, både på kjoler og overdeler, og iøynefallende tilbehør.

Lindex Extended vil selges på lindex.com og i utvalgte butikker i Norge, Sverige, Finland, Baltikum og Russland. Den første lanseringen skjer i uke 6, etterfulgt av en andre lansering i uke 17.

For flere og høyoppløste bilder, besøk Lindex Newsroom
Nyhet! Abonner på nyheter fra Lindex og følg Lindex i sosiale medier