Lindex drar tillbaka baby keps

Vi har blivit uppmärksammade på att klisteretiketten på babykepsen, artikel 7143905 kan utgöra en kvävningsrisk för små barn som stoppar den i munnen.

Kunder som har köpt kepsen uppmanas att omedelbart plocka bort den guldfärgade klisteretiketten. Kepsen har sålts i två färgkombinationer, en turkos och en rosa med leopardmönstrad skärm sedan juni 2014. Båda har en guldfärgad klisteretikett på skärmen som kan utgöra en kvävningsrisk för små barn om den stoppas i munnen.

Vi beklagar att kepsen felaktigt har passerat företagets säkerhets- och kvalitetstester. Våra produkter och i synnerhet barnkläder genomgår omfattande tester för att uppfylla våra säkerhetskrav.

Kunder som har frågor kan vända sig till Lindex kundtjänst på e-mail: kundtjanstse@lindex.com eller telefon: 020-570 580.

Lindex Cap